Onderwijs Research Dagen 2021

Genomineerden dissertatie-, PS- & begeleidingsprijs

 

Nominaties Dissertaties uit 2019 (alfabetische volgorde):

  • Tine Degrande (2019). To add or to multiply? An investigation of children’s preference for additive or multiplicative relations. Promotor: Wim van Dooren (Universiteit Leuven)
  • Amélie Rogiers (2019). Illuminating text-learning in secondary education: Measuring and fostering strategy use and knowledge acquisition. Promotor: Hilde van Keer (Universiteit Gent)
  • Laura Thomas (2019). Unravelling primary school teachers’ induction period from a social network perspective. Promotor: Ruben Vanderlinde (Universiteit Gent)

 

Nominaties Dissertaties uit 2020 (alfabetische volgorde):

  • Karolien Keppens (2020). Videography in teacher education: A study on inclusive teaching competences. Promotor: Ruben Vanderlinde
  • Iris Vansteelandt (2020). Beginning teachers’ reading attitude and motivation: A study into the evolution from teacher training to entrance in the teaching profession and into the impact of a teacher professionalization program. Promotor: Hilde van Keer
  • Nore Wijns (2020). On the hunt for regularities. Promotor: Joke Torbeyns
  • Vicky Willegems (2020). Inside stories of collaborative teacher research teams. Promotor: Nadine Engels

 

Nominaties PS-prijs 2019 (alfabetische volgorde):

  • De globale en lokale betrouwbaarheid van de screeningstoets van de Bareka Profieltoets Rekenen bij kinderen in groep 3. Door Anne van Hoogmoed, Elisa Kupers, Andrea Sijp, Joanka Vloo, Wilfred Hofstetter, & Muirne Paap
  • Development and validation of a social network instrument to assess and strengthen teacher collaboration in inclusive education. Door J. Sannen, N. Ferbuyt, S. De Maeyer, E. Struyf, P. Van Avermaet, & K. Petry
  • De efficiëntie van indirect optellen bij aftrekkingen tot 1000: ook bij opgaven zonder overbrugging? Door L. Verschaffel, B. De Smedt, H. Vanaken, & J. Torbeyns

 

Nominatie PS-prijs 2020 (alfabetische volgorde):

  • When teachers experience burnout: Does a multi-ethnic student population put out or spark teachers’ fire?  A. Amitai, R. Vervaet en M. Van Houtte
  • Het bevorderen van doorstroom naar het hoger beroepsonderwijs door middel van een doorlopende leerroute: het Groene Lyceum vergeleken met vmbo-mbo en havo. H.J.A. Biemans, H. Mariën, E. Fleur, T. Beliaeva en J. Harbers
  • Mapping synthesis writing in various levels of Dutch upper-secondary education, A national baseline study on text quality, writing process and students’ perspectives on writing. N. Vandermeulen, S. De Maeyer, E. Van Steendam, M. Lesterhuis, H. van den Bergh, en G. Rijlaarsdam
  • Gewoon een kamishibai?! Implementatiepraktijken als het resultaat van interpretatieve onderhandelingsprocessen. K. Vermeir en G. Kelchtermans

 

Genomineerden begeleidingsprijs 2020

  • Dr. Joke Torbeyns
  • Dr. Gjalt Prins, Dr. Larike Bronkhorst & Prof. dr. Wilmad Kuiper
  • Prof. dr. Wilfried Admiraal
  • Dr. Michaela Hordijk & Prof. dr. ir. Arjen Wals