Onderwijs Research Dagen 2021

ORD 2021 Veelgestelde vragen

Moet ik mij als spreker inschrijven voor de Onderwijs Research Dagen en/ of het Kom over de Brug programma?

Wanneer u als spreker een presentatie verzorgt op de Onderwijs Research en/of het Kom over de Brug programma dan dient u zich inschrijven en de betaling te hebben voldaan om toegang te krijgen tot het congres. Heeft u dit nog niet gedaan dan kunt u hier klikken om naar de registratiewebsite te gaan.

Ik spreek op de Onderwijs Research Dagen, zijn hier aanvullende instructies voor?

Aanvullende instructies voor sprekers zijn er. Wanneer u hier klikt, wordt u direct doorverwezen naar de sprekersinstructies.

Hoe log ik in op de online ORD portal?

Op 1 juli wordt er een e-mail gestuurd met daarin uw persoonlijke inlog gegevens (e-mail adres en wachtwoord) en de link naar de online portal van de Onderwijs Research Dagen. Mocht u geen e-mail hebben ontvangen met de genoemde gegevens, kijk dan in uw spambox aangezien de e-mails automatisch verzonden worden kan uw provider deze labellen als spam.

Mocht deze niet in uw ongewenste e-mail staan dan willen wij aan u vragen of u contact op kan nemen met het ORD2021 Symposium Secretariaat via ord2021@congressbydesign.com.

Hoe navigeer ik over het platform?

Wanneer u hier klikt wordt u direct doorverwezen naar de ORD 2021 quick guide waar u belangrijke informatie vindt over de navigatie van het platform, hoe u uw profiel kan updaten en hoe u een sessie kan volgen.

Hoe lang duurt mijn sessie?

Lengte van uw sessie hangt af van het type sessie dat u presenteert. Om interactie tijdens uw presentatie te stimuleren kan het zijn dat u korter presenteert en na uw presentatie met deelnemers in discussie gaat.

Van welke platform wordt er gebruik gemaakt tijdens de ORD?

Tijdens de ORD zal er gebruik worden gemaakt van het OnAIR platform. De plenaire sessies (zoals de opening en de key-notes) zullen via een livestream worden uitgezonden op het platform. De parallelsessies worden via het platform naar Zoom geleid.

Is het mogelijk om gebruik te maken van de break out rooms in Zoom?

Ja, u kunt gebruik maken van deze optie binnen Zoom. Hiervoor moet u wel host worden gemaakt van de meeting. Geef dit van te voren door bij het congres secretariaat via ord2021@congressbydesign.com

Wanneer krijg ik de zoomlink?

Vanaf 1 juli kunt op het platform inloggen en kunt u ook alvast in de Zoom meeting van uw eigen sessie om te testen. Wij willen u vriendelijk vragen om 10 minuten voor de start van de sessie in de betreffende Zoommeeting aanwezig te zijn.

Moet ik zelf voor een voorzitter zorgen?

Er zal vanuit de wetenschappelijke programma commissie een sessievoorzitter worden aangewezen voor de postersessies en papersessies. Heeft u een postersymposium of papersymposium dan heeft u zelf een voorzitter aangewezen.

Ik ben sessievoorzitter, kan ik de informatie nog ergens nalezen?

Meer informatie over het sessievoorzitterschap vindt u hier.

Zijn er binnen het platform netwerkmogelijkheden?

In OnAIR zijn er veel mogelijkheden om met elkaar te netwerken. Zo kunt u in de Meeting Hub en in de netwerk carrousel connecties maken met verschillende collega’s.

Is het mogelijk om vragen te stellen tijdens de sessie?

Ja, dit is zeker mogelijk. Stel uw vragen voor sprekers/dagvoorzitters in het Q&A panel of vragen voor collega’s in het Discussie Forum. U vindt deze aan de rechterkant van het beeld.

Geef uw mening op de verschillende polls (deze bevinden zich ook aan de rechterkant van uw beeldscherm).

In de portal heb ik een poster/ video en abstract in .pdf formaat ingeleverd, waar kan ik deze vinden?

Deze worden toegevoegd aan de sessie bij de sessie informatie.

Waar kan ik heen als ik technische problemen heb?

Wanneer u technische problemen ondervindt tijdens uw presentatie in de Zoom sessie dan kunt u contact opnemen met de organisatie via de online helpdesk of via ord2021@congressbydesign.com of via 088- 0898 103.

Voor technische problemen binnen het platform kunt u de online helpdesk bereiken. Indien u problemen heeft om in te loggen op het platform dan kunt u contact opnemen met de organisatie via ord2021@congressbydesign.com of via 088- 0898 103.

Ik hoor de audio, maar ik zie geen video.

  1. Herlaad uw internet browser. U zal opnieuw moeten inloggen, maar het helpt zodat het systeem de video instellingen kan resetten.
  2. Mocht uw internet verbinding traag zijn dan kan het vertraging opleveren in het beeld. Om uw internet verbinding te controleren, kunt u hier klikken (https://www.speedtest.net/).

Gebruikt u een wifi verbinding? Dan kan het helpen om via een bekabelde verbinding verder te kijken of dichter bij de router te gaan zitten.

  1. Controleer of er geen andere programma’s open staan.

Ik zie de video, maar ik hoor geen audio.

  1. Controleer of uw geluid aan staat op uw computer (of controleer of uw draadloze koptelefoon verbinding heeft gemaakt met Bluetooth).
  2. Controleer het volume van uw audio en zorg ervoor dat u geen geluid heeft gedempt.
  3. Mocht uw internet verbinding traag zijn dan kan het vertraging opleveren in het beeld en geluid. Om uw internet verbinding te controleren, kunt u hier klikken (https://www.speedtest.net/)

Worden de sessies achteraf beschikbaar gesteld?

De presentaties worden niet opgenomen en zullen daarom achteraf niet beschikbaar worden gesteld.

Welke browser is het beste om te gebruiken?

Het wordt geadviseerd om de meest recente versie van Internet Explorer te gebruiken of Google Chrome, om zeker te zijn van een optimale beleving.

Kan ik de sessie op mijn telefoon/ tablet bekijken?

De sessie kan bekeken worden op uw tablet, maar er wordt sterk aangeraden om uw laptop of desktop computer te gebruiken. Op uw telefoon de ORD volgen raden wij af.

Heb ik een webcam of microfoon nodig voor de sessies?

Voor de plenaire sessies heeft u geen webcam of microfoon nodig. Wij raden u wel aan om deze in te schakelen als u gebruik wilt maken van de Meeting Hub en Netwerk carrousel. Om interactief mee te kunnen doen aan de parallel sessies adviseren wij u uw microfoon en camera aan te zetten wanneer de sessievoorzitter dit aangeeft.

Kan ik op meerdere apparaten inloggen?

Helaas is dit niet mogelijk.

Kan ik de sessies op volledig scherm bekijken?

U kunt de sessies op volledig scherm zetten. Om de sessie op volledig scherm te zetten, klikt u in de rechter hoek van de presentatie op het uitbreid icoon (twee pijlen). Als u het scherm weer kleiner wilt hebben, kunt u weer klikken op de twee pijlen.